Scuola di Economia e Statistica

""

Internationalization is a must at the School of Economics and Statistics and it pursues two complementary goals: to increase the number of graduates having an experience abroad and to make both students and the School itself more competitive on the international scene. Our School’s strategy is becoming more effective in several aspects: administrative cooperation, quality of teaching and post-graduate training. We have been working to raise awareness among teachers and students about the importance of internationalization by promoting European cooperation and increasing their mobility, as well as enhancing the quality of teaching and raising the number of lessons taught in English. New relationships have been forged with important institutional partners on the European and world scene for future developments.

Contact Us

SCHOOL OF ECONOMICS AND STATISTICS – INTERNATIONAL and ERASMUS MOBILITY
Building U7, 4th Floor, Room 4057
economics.erasmus@unimib.it

HEAD OF ECONOMICS INTERNATIONAL MOBILITY AND ERASMUS COORDINATOR
Prof. Alessandro Capocchi
alessandro.capocchi@unimib.it

ECONOMICS INTERNATIONAL MOBILITY
Sig.ra Simona Silva
economics.erasmus@unimib.it

INCOMING STUDENTS MOBILITY ASSISTANTS
Dott. Patrick Henrard
Dott. Walter Behrendt
economics.erasmus@unimib.it

Opening Hours

Opening hours for January and February 2019

Patrick Henrard: Wednesdays from 13.00 to 14.30
Walter Behrendt: Thursdays from 13.00 to 15.00

Opening hours for March 2019

Patrick Henrard: Wednesdays from 13.00 to 16.00
Walter Behrendt: Mondays and Thursdays from 13.00 to 15.00

Opening hours for April 2019

Patrick Henrard: Wednesdays from 13.00 to 14.30
Walter Behrendt: Thursdays from 13.00 to 15.00

 

Int. Mobility, University Main Office (building U17)

This office cares for non didactic aspects for incoming students, like application, matriculation, fiscal code, campus webmail, accomodation, departure certificate signature, final transcript of records.

Programmi di mobilità internazionale

Lo studente sia durante il primo che il secondo livello di studi universitari può accedere tramite bando ai seguenti programmi di mobilità internazionale:

Erasmus+

Il programma Erasmus+ consente il superamento di esami del proprio piano di studi presso atenei UE partner del nostro ateneo; la durata varia da tre mesi a un anno. L’analogo programma Erasmus+ Traineeship consente di effettuare un’esperienza  professionalizzante di stage o tirocinio (da 2 a 6 mesi continuativi) presso aziende private o pubbliche in paesi dell’UE. Tale esperienza può eventualmente rappresentare un’occasione per la raccolta di dati da utilizzare poi nella preparazione della prova finale.

Exchange Extra UE

Il programma Exchange EXTRA UE ha come finalità l’acquisizione di crediti nel proprio piano di studi  per le seguenti attività: preparazione della tesi in cotutela presso istituzioni di istruzione superiore, centri di ricerca e ONG extra-UE; stage/traineeship. La durata può variare da uno a sei mesi.

Doppia laurea

I programmi di Doppia Laurea hanno come finalità il conseguimento di un doppio titolo di studio presso università estere partner dell’Ateneo. Il titolo rilasciato al termine degli studi ha valore in entrambi i paesi.

La Scuola di Economia e Statistica in particolare ha accordi di doppia laurea con l’Università di Belgrano in Argentina e con l’Università di RIAT a Mosca.

Summer School*

Le Summer e Winter School sono corsi internazionali che si svolgono generalmente in lingua inglese, con programmi di breve durata (generalmente da 1 a 3 settimane) che possono conferire ai partecipanti crediti formativi universitari. L'Università degli Studi di Milano-Bicocca promuove e organizza Summer School sia in Italia che all'estero grazie alla collaborazione con Università e Istituti partner. Tra le destinazioni possibili, Cina, India, Spagna e Kazakhistan oltre a numerosi programmi in Italia.

*Accesso libero senza bando