Scuola di Economia e Statistica

INTERNAZIONALIZZAZIONE_03_testata_econostat_850x290px.jpg
About us

Internationalisation is a must at the School of Economics and Statistics and it pursues two complementary goals: to increase the number of graduates having an experience abroad and to make both students and the School itself more competitive in the international scenario.

Our School’s strategy is becoming more effective in several aspects: administrative cooperation, quality of teaching and training of post-graduates. We have been working to raise awareness among teachers and students of the importance of internationalisation by promoting European cooperation and increasing their mobility,  as well as enhancing the quality of teaching and multiplying the number of lessons taught in English.

New relationships have been forged with important institutional partners in the European and world scenery for future developments.

Contact Us

 

SCHOOL OF ECONOMICS AND STATISTICS – INTERNATIONAL and ERASMUS MOBILITY
Building U7, 4th Floor, Room 4057

 

Simona Silva

per outgoing  simona.silva@unimib.it

for incoming  economics.erasmus@unimib.it

 

Patrick Henrard

incoming students Mobility Assistant

economics.erasmus@unimib.it

Opening Hours

Per ogni necessità non didattica, il Welcome Desk di Ateneo è il riferimento giusto. Ad esempio per far firmare il certificato con la data di arrivo gli studenti incoming devono rivolgersi al welcome.desk@unimib.it 

Per domande tecniche e organizzative, gli University Angels (studenti di Bicocca con il ruolo di tutor) sono a tua disposizione; scrivi a info.erasmus@unimib.it  per cose come l’uso del portale di ateneo e delle piattaforme, l’iscrizione ai corsi, come contattare i docenti, ecc.

Per questioni didattiche (scelta corsi, approvazione e modifica del Learning Agreement) devi invece contattare l’Erasmus Team di Economia:

economics.erasmus@unimib.it (per incoming)

simona.silva@unimib.it (per outgoing).

 

For any non-didactic need, the Welcome Desk is the reference point. For example, to have their certificate signed with their date of arrival, incoming students must send the form already filled in pdf format to  welcome.desk@unimib.it

For technical or organizational issues, our  University Angels (Bicocca tutor students) are available; please write to info.erasmus@unimib.it for things like the use of the university portal and platforms, the enrolment in courses/exams, how to contact teachers, etc.).

For educational matters (choice of courses, approval and modification of the Learning Agreement) please contact us, the Erasmus Team of Economics  economics.erasmus@unimib.it

.

INCOMING STUDENTS

Online opening hours (front desk closed)

Patrick Henrardhttps://unimib.webex.com/meet/patrick.henrard

from October 2022: Thursdays from 12.30 till 14.00 in webex

Simona Silva: Wednesdays 10 to 12 and Thursdays 14.30 to 15.30 in webex

https://unimib.webex.com/meet/simona.silva

 

……………………………………………………………….

 

STUDENTI OUTGOING ERASMUS 

Orari ricevimento online 2022

Simona Silva: mercoledì dalle 10 alle 12 e giovedì 14.30 - 15.30 su webex

https://unimib.webex.com/meet/simona.silva

 

 

Coordinatori Erasmus per Dipartimento / per Corso di Laurea - Erasmus Coordinators by Department / Degree

Per ogni Dipartimento e per ciascun Corso di Laurea, sia triennale che magistrale, è il docente che si occupa delle mobilità internazionali. Valuta e approva il Learning Agreement per studio, il LAT per Traineeship e il LAEX per le mobilità in paesi non UE. Fa parte delle commissioni per le graduatorie dei bandi di mobilità.  Clicca sotto per l’elenco dei Referenti Erasmus.

INCOMING STUDENTS: for the approval and signature of your Learning Agreement you don’t need to contact single Coordinators (lecturers). They mainly take care of outgoing students. Please send your L.A. to our Mobility Assistant in charge of incoming: Dott. Patrick Henrard: economics.erasmus@unimib.it

WELCOME DESK and International Mobility, University Main Office (building U17)

It is the main office in charge of all non didactic issues of incoming students, not only Economics students. Aspects like application, matriculation and final transcript of records are handled centrally by this office.

University Angels

Sono studenti di Bicocca che hanno già fatto l’esperienza di mobilità Erasmus, conoscono molte risposte e vi aiuteranno 

They are Milan-Bicocca students who went abroad as Erasmus students; they are trained to help you and know many answers

 

Programmi di mobilità internazionale

Lo studente sia durante il primo che il secondo livello di studi universitari può accedere tramite bando ai seguenti programmi di mobilità internazionale:

Erasmus+

Il programma Erasmus+ consente il superamento di esami del proprio piano di studi presso atenei UE partner del nostro ateneo; la durata varia da tre mesi a un anno. L’analogo programma Erasmus+ Traineeship consente di effettuare un’esperienza  professionalizzante di stage o tirocinio (da 2 a 6 mesi continuativi) presso aziende private o pubbliche in paesi dell’UE. Tale esperienza può eventualmente rappresentare un’occasione per la raccolta di dati da utilizzare poi nella preparazione della prova finale.

Exchange Extra UE

Il programma Exchange EXTRA UE ha come finalità l’acquisizione di crediti nel proprio piano di studi  per le seguenti attività: preparazione della tesi in cotutela presso istituzioni di istruzione superiore, centri di ricerca e ONG extra-UE; stage/traineeship. La durata può variare da uno a sei mesi.

Doppia laurea

I programmi di Doppia Laurea hanno come finalità il conseguimento di un doppio titolo di studio presso università estere partner dell’Ateneo. Il titolo rilasciato al termine degli studi ha valore in entrambi i paesi.

La Scuola di Economia e Statistica in particolare ha accordi di doppia laurea con l’Università di Belgrano in Argentina e con l’Università di RIAT a Mosca.

Summer School*

Le Summer e Winter School sono corsi internazionali che si svolgono generalmente in lingua inglese, con programmi di breve durata (generalmente da 1 a 3 settimane) che possono conferire ai partecipanti crediti formativi universitari. L'Università degli Studi di Milano-Bicocca promuove e organizza Summer School sia in Italia che all'estero grazie alla collaborazione con Università e Istituti partner. Tra le destinazioni possibili, Cina, India, Spagna e Kazakhistan oltre a numerosi programmi in Italia.

*Accesso libero senza bando