Scuola di Economia e Statistica

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About us

Internationalization is a must at the School of Economics and Statistics and it pursues two complementary goals: to increase the number of graduates having an experience abroad and to make both students and the School itself more competitive on the international scene. Our School’s strategy is becoming more effective in several aspects: administrative cooperation, quality of teaching and post-graduate training. We have been working to raise awareness among teachers and students about the importance of internationalization by promoting European cooperation and increasing their mobility, as well as enhancing the quality of teaching and raising the number of lessons taught in English. New relationships have been forged with important institutional partners on the European and world scene for future developments.

Contact Us

SCHOOL OF ECONOMICS AND STATISTICS – INTERNATIONAL and ERASMUS MOBILITY
Building U7, 4th Floor, Room 4057
economics.erasmus@unimib.it

HEAD OF ECONOMICS INTERNATIONAL MOBILITY AND ERASMUS COORDINATOR
Prof. Alessandro Capocchi
alessandro.capocchi@unimib.it

ECONOMICS INTERNATIONAL MOBILITY
Sig.ra Simona Silva
economics.erasmus@unimib.it for incoming,   simona.silva@unimib.it for outgoing

INCOMING STUDENTS MOBILITY ASSISTANTS
Dott. Patrick Henrard
Dott. Walter Behrendt
economics.erasmus@unimib.it

Opening Hours

A causa dell’emergenza Covid19 la maggior parte delle attività in aula (didattica, esami, lauree, convegni) sono sospese così come lo sportello rivolto agli studenti.  Le attività proseguono a distanza. Controllate gli avvisi nelle News sul sito di ateneo.

Il Welcome Desk è il riferimento per gli studenti incoming per ogni necessità non didattica, ad esempio per far firmare il certificato con la data di arrivo gli studenti incoming devono inviare a welcome.desk@unimib.it il modulo già compilato in formato pdf.

Gli studenti University Angels info.erasmus@unimib.it sono a disposizione per rispondere a domande organizzative (uso del portale di ateneo e delle piattaforme, iscrizione a corsi, come contattare i docenti, ecc.).

Per questioni didattiche (scelta corsi, approvazione e modifica Learning Agreement) vogliate invece contattare questo Erasmus Team di economics.erasmus@unimib.it (per incoming), simona.silva@unimib.it (per outgoing).

Due to Covid 19 measures, most activities (teaching, exams, degrees, conferences) take place remotely . The front desk for students is also closed. Please check the News section on the university website for notices.

The Welcome Desk is the reference point for incoming students for any non-didactic need, for example to have the certificate signed with your date of arrival, incoming students must send the form already filled in in pdf format to welcome.desk@unimib.it

 University Angels students info.erasmus@unimib.it are available to answer organizational questions (use of the university portal and platforms, enrollment in courses/exams, how to contact teachers, etc.).

For educational matters (choice of courses, approval and modification of the Learning Agreement) please contact this Erasmus Team of Economics: economics.erasmus@unimib.it

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INCOMING STUDENTS

Online opening hours from October 2020  (front desk closed)

Patrick Henrard: Tuesdays from 11.00 till 13.00 in webex   https://unimib.webex.com/meet/patrick.henrard

Walter Behrendt: Thursdays, 11.00 - 13.00 in webex  https://unimib.webex.com/meet/walter.behrendt

Simona Silva: Wednesdays 10 to 13  and Thursdays 14.30 to 15.30 in webex https://unimib.webex.com/meet/simona.silva

 

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STUDENTI OUTGOING ERASMUS 

Orari ricevimento online da Ottobre 2020 (ricevimento frontale sospeso)

Simona Silva: mercoledì dalle 10 alle 13  e giovedì 14.30 - 15.30 su webex https://unimib.webex.com/meet/simona.silva

 

 

 

Int. Mobility, University Main Office (building U17)

That office cares for non didactic aspects of incoming students, like application, matriculation, and final transcript of records. It works not only for Economics students but for all incoming students.

Programmi di mobilità internazionale

Lo studente sia durante il primo che il secondo livello di studi universitari può accedere tramite bando ai seguenti programmi di mobilità internazionale:

Erasmus+

Il programma Erasmus+ consente il superamento di esami del proprio piano di studi presso atenei UE partner del nostro ateneo; la durata varia da tre mesi a un anno. L’analogo programma Erasmus+ Traineeship consente di effettuare un’esperienza  professionalizzante di stage o tirocinio (da 2 a 6 mesi continuativi) presso aziende private o pubbliche in paesi dell’UE. Tale esperienza può eventualmente rappresentare un’occasione per la raccolta di dati da utilizzare poi nella preparazione della prova finale.

Exchange Extra UE

Il programma Exchange EXTRA UE ha come finalità l’acquisizione di crediti nel proprio piano di studi  per le seguenti attività: preparazione della tesi in cotutela presso istituzioni di istruzione superiore, centri di ricerca e ONG extra-UE; stage/traineeship. La durata può variare da uno a sei mesi.

Doppia laurea

I programmi di Doppia Laurea hanno come finalità il conseguimento di un doppio titolo di studio presso università estere partner dell’Ateneo. Il titolo rilasciato al termine degli studi ha valore in entrambi i paesi.

La Scuola di Economia e Statistica in particolare ha accordi di doppia laurea con l’Università di Belgrano in Argentina e con l’Università di RIAT a Mosca.

Summer School*

Le Summer e Winter School sono corsi internazionali che si svolgono generalmente in lingua inglese, con programmi di breve durata (generalmente da 1 a 3 settimane) che possono conferire ai partecipanti crediti formativi universitari. L'Università degli Studi di Milano-Bicocca promuove e organizza Summer School sia in Italia che all'estero grazie alla collaborazione con Università e Istituti partner. Tra le destinazioni possibili, Cina, India, Spagna e Kazakhistan oltre a numerosi programmi in Italia.

*Accesso libero senza bando